Nieuw jaar

6 januari 2024 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Gelukkig  nieuwjaar  allemaal !!!

Oud en nieuw was hier met verschillende vuurwerk shows op verschillende locaties.  Was mooi om te zien. De kerstsfeer is hier ver te zoeken alhoewel er wel kerstbomen her en der staan zoals in de supermarkt  .ook de rotonde s zijn mooie verlicht en enkele gebouwen hebben kerstverlichting . Kerstmarkt hier niet ontdekt helaas er zou een markt zijn ,maar er stonden ook geem tijden bij heb wel wat lege kraampjes gezien ....misschien alleen s avonds ¿? Ik zag ook  dat je daar eigenlijk  alleen maar kon eten en drinken verder niets.

Ben nu bijna 1 jaar in sintmaarten  en over  ongeveer 11 weken weer even in nederland  daar heb echt veel zin in !!! Ondertussen veel van het eiland gezien maar nog niet alles . De toeristen  zijn hier ook weer veel te vinden rond deze tijd. 🛳 🚢 cruiseschepen zijn er weer volop. Al gezien dat enkele winkels in philipsburg  de prijzen hebben  verhoogd....even verder lopen en je hebt de goedkopere prijs!! In philipsburg  liggen de 🛳  dus daar ook de meeste toeristen .bedrijven proberen je binnen  te lokken met folders en korting etc. Of zoals een portret tekenen foto maken bedenk het maar. Zelf vind ik  de franse kant mooier van het eiland.  En daar word vooral Frans gesproken of engels.

Vandaag will ik even naar een strand waar ik nog niet geweest ben , als het droog word het regent nu al 2 uren....

Heb ook fotos geplaatst  op de site ...