Franse Deel

8 mei 2023 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Hoi allemaal

Hier even weer een kleine update  over  mijn avontuur op Sint Maarten.

Dit  weekend was ik in het franse deel geweest namelijk de hoofdstad Marigot. Hier was het echt Frans, Frans sprekende mensen bonjour madam 🙂echte franse bakkerijen en winkeltjes. Ook was er een markt waar vooral kleding werd verkocht ,dat was wel jammer had gehoopt op meer variatie.

Ben bij het fort Sint Louis geweest wat al heel oud was, er stond een bord dat de deuren van de toegangspoort al in 1870 of zo al waren verdwenen. Ook hier stonden kannonen  net als bij fort Amsterdam .Vanuit het fort had je een heel mooi uitzicht over  Marigot en de jachthaven.

Ook kon je nog veel schade zien van de orkaan in 2017 Irma. Enkele Hadden plastic als dak en andere gebouwen zijn niet opgeknapt. In het Nederlandse  deel zie je er niets meer van.

Ook kon je hier tickets kopen voor de ferry naar St.Barth een eiland ,wat vooral voor de rijken is. Veel rijken wonen daar. Ook kun je net als in Philipsburg een ticket  kopen voor de ferry naar Saba. Ook een eiland. Sint Maarten  is omringd door vel andere eilanden. Ook is er een waar je heen kan lopen als het geen vloed is, hier is verder niets alleen  natuur. Ik heb nog geen enkel eiland bezocht eerst dit eiland  zelf ontdekken,das het belangrijkst.

Afgelopen week mijn  contract getekend voor mijn nieuwe plekkie, heerlijk  heel veel zin in Kan niet wachten...per 1 juni 🙂en dan een grill kopen voor het vlees 😋😋🤭 en genieten van het uitzicht.

Ik werk 5 dagen in de apotheek en dat gaat ook goed  heb het wel naar mijn zin.

O ja af en toe plaats ik welles wat fotos tussendoor.

Tot het volgende verhaal🙋‍♀️

Groetjes Jellie