Goedemorgen allemaal in nederland

30 september 2023 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Goedemorgen  allemaal,

Hier is het momenteel 01.41 in de nacht ben klaar wakker Kan niet slapen. Hoop dat het  goed gaat daar.

Afgelopen woensdag ben ik bij de gouverment  geweest om opnieuw de eed af te leggen voor Apothekersassistente......Jajah na 23 jaar nog een x de eed afleggen  wie had dat gedacht... maar goed,  de eed van nederland  was niet geldig hier en mocht tot op heden niet echt baliewerk doen . Dit indien de inspectie komt ze een groot  probleem hebben.  Dat nu mag ik  na 6 mnd weer aan de balie .... wel jammer eigenlijk  vond het wel lekker even geen balie.

De eed werd afgelegd door minister van volksgezondheid en iedereen (totaal 3 man ) werd apart opgeroepen de anderen wachten in de wachtruimte al daar. Dan officieel de eed onder tekend en klaar !!! Een vrouw vertelde dat het voor haar 30 jaar gelede  was dat ze de eed had afgelegd in nederland,  daarna ging ze naar Aruba  haar geboorte land en nu is ze hier sinds juni.

Omdat je hier in vooral zh recepten  krijgt zijn het vaak ook hele lange recepten....en je moet direct voor bepaalde medicijnen een aprovel aanvragen voor de verzekering (als het vergoed word bij de verzekering .o.a voor trimbow,macrogol, verbandmiddellen, nutrilon en nog veel meer ) probleem is  als je niet dezelfde dag de goedkeuring binnenkrijgt maar morgen bevoorbeeld moet alles opnieuw  getypt worden. Dit werk ik deed al omdat het wel handig is om het weten  als je aan de balie staat.

Verder nog steeds heel warm hier en het gaat goed met mij ondanks dat ik even met de scooter  ben gevallen.Alleen blauwe plekken en last van de knie daar is het open, een gele wond met rommel heb betadine  gaas geplakt en ook de wondspray gebruikt laat het nu maar even rusten aan de lucht dit weekend hopen dat het gauw over is.

Morgen hebben ze hier een boottocht naar de zonsondergang en nog meer activiteiten volgens mij ivm pink dag (borstkanker dag ) wel tegen  betaling. Een aantal collegas doen de boot tocht, moet je 50 dollar betalen een rose shirt krijg je dan ook. Ik ga niet  mee.omdat ik met mijn knie zit, en het is toch niet echt mijn ding.

Ik ga weer proberen  te slapen!!

Weltrusten 😴

Groetjes  jellie

1. Wiekie:
    Gefeliciteerd jellie
  2. Jellie Mathilda Schokker:
    Dank je wel 😘
  3. Sandra Wagenaar:
    30 september 2023
    Gefeliciteerd Jellie. Leuk om te lezen en te zien.
  4. Jellie Mathilda Schokker:
    Dank je wel 😘