De eerste werkdag

3 april 2023 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Vandaag even weer een update over mijn avontuur in Sint Maarten šŸ

Met mij gaat alles wel goed hierĀ  nog steeds genieten van het mooie eiland en de zon. De zon wat goed is voor mijn vitamine D die ik echt nodig had.Ā  Zelfs vandaag even na werktijd lekker in de zon gezeten.Ā

Maar goed...de apotheek...eerste indruk .. totaal anders dan bij ons in nederland!! De eerste werkdag : Je geeft hier uit voor max 5 dagen maakt niet uit eerder gehad of niet.Soms zelfs voor 3 dagen .behalveĀ  de kuurtjes . Niet echt een balie hier maar een loket net als bij de huisartsenpraktijk.het aanschrijvenĀ gaat op 2 schermen en 2 verschillende sytemen voordat je pas de etiketten hebt. Dus naar mijn ideeĀ beetjeĀ  extra werk. Geen koffie en/ of theepauzeĀ  maar je mag zoveel drinken en eten tijdens het werk als je wilt.30 minuten lunchpauze. Mijn eerste indruk: wel erg wennen maar het lijkt niet gek collegas zijn okeĀ

Ā De eilandtour was erg leuk en interresantĀ  heel veel gezien Maho Beach,Ā  Orient Bay,Pic Paradis,Phillipsburg ,en Meer. Sint MaartenĀ  heeftĀ 37 stranden. Grote en kleine.De Franse šŸ‡«šŸ‡·Ā  kantĀ hoort bij de e.u daar hebben ze stoepen en goede begaanbare wegen.Maar ook nog veel panden die nog niet zijn herbouwd na de orkaan Irma dat wou de eu niet. De nederladsešŸ‡³šŸ‡±kantĀ geen stoepen, meer slechte wegen en alles hersteldĀ  van de orkaan Irma. Meer uitgaansgelegenheidĀ  ook en er wonen veel.meer mensen dan aan de franse kant. De franse kant is rustiger.Ā

Al met al een heel mooi eiland en met de boot kun je zo naar Saba en andere omringende eilanden varen.

Tot nu toeĀ  bevalt het mij goed hier we gaan het zien !!

WeltrustenĀ  allemaal šŸ˜“

Groetjes Jellie Mathilda SchokkerĀ