Oud en Nieuw 🛖🏡

25 juni 2023 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Goedemorgen  allemaal,

Vanuit het mooie Sint Maarten  een nieuw verhaal van mij.

Momenteel schrijf  ik dit verhaal nu er net een omroepauto  op de weg rijdt, jullie weten wel die met grote luidsprekers op het dak om een evenement aan te kondigen.

Ook heb ik afgelopen week weer een" oude:"schoolbus gezien alleen nu een kleinere maar volgens mij wel een hele nieuwe hier kwamen allemaal kinderen uit in schooluniform.. Had ook al een x een grote schoolbus gezien en een foto op deze  site geplaatst.

Mijn nieuw appartement  bevalt  goed en heb het nog steeds naar mijn zin hier, maar ik mis jullie wel hoor nog geen vriendinnen gevonden hier maar mensen willen altijd met je praten ze komen gewoon naar je toe  dus dat komt nog wel. Vind het ook wel lekker  alleen in het weekend omdat ik al 5 dagen moet werken.Het uitzicht hier bij mij verveelt nooit....aapjes kijken, leguaan, of hagedissen, vogels en vliegtuigen spotten  en altijd een lekker windje.

De apen en de grote hagedissen of leguanen  komen uit de voormalige dierentuin van Philipsburg.  Voor orkaan Irma kwam in 2017 was er een dierentuin ,na de orkaan was hier alles verwoest ,maar inmiddels weer opgebouwd tenminste aan de nederlandse kant, aan de franse kant is Irma nog wel zichtbaar alles is daar bij lange na niet opgeknapt.

De dieren van de dierentuin  zijn overgebracht naar Curaco. Alleen de apen slingeren vrolijk rond over het hele eiland in de bomen. En de hagedissoorten zijn er ook nog.

Ik heb nu ook een scooter ,heel blij mee dat ik ga nog veel ontdekken en zien op dit eiland.

De Simpson Bay Bridge  is geopend in January  van dit  jaar. Het is een draaibrug. Zie mijn foto s.

En ik heb nu een huisdier🐈 die aanloopkat is totaal niet bang meer voor mij en ik moet hem of haar zelfs aaien  ...en soms komt ie even in huis kijken.

Nu net de was gedaan , met de hand geen was machine hierđŸ˜Ș en ik ben niet van plan om altijd naar de stomerij of wasserij te gaan.

Dat was het eerst wel weer tot zover.

Groetjes van Jellie